Het boerderijbezoek kan zowel in het basisonderwijs, de onderbouw van het voortgezet onderwijs als in het speciaal onderwijs worden gekoppeld aan verschillende thema’s en kerndoelen. De activiteiten op de boerderij kunnen hierop aansluiten.
Klik op elk onderwerp en zie welke activiteiten daarbij horen:
(Kerndoel 1, 12, 28, 29, 34, 35, 37, 38, 39)
(Kerndoel 33, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46)
(Kerndoel 1, 4, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46)
(Kerndoel 1, 2, 3, 4, 34, 35, 40, 58)
(Kerndoel 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9, 34, 35, 37, 38, 39)
(Kerndoel 39, 42, 43, 44, 45, 46)
(Kerndoel 34, 35, 37, 38, 39, 45, 54, 55, 58)
(Kerndoel 24, 25, 26, 27, 28, 29, 32, 33)
(Kerndoel 5, 16, 19, 26, 34, 36, 45, 46)
(Kerndoel 4, 3, 22, 23, 34, 35, 42, 43)
(Kerndoel 26, 28, 29, 30, 31, 32, 33)
(Kerndoel 4, 5, 28, 29, 30, 31, 32, 33)
(Kerndoel 1, 4, 5, 30, 34, 35, 42, 56, 57)
(Kerndoel 1, 2, 4, 5, 8, 34, 35, 42, 43)
(Kerndoel 28, 29, 30, 31, 32, 33, 39)
(Kerndoel 33, 34, 35, 42, 43, 48, 52, 56, 57, 58)
(Kerndoel 20, 21, 22, 23, 24, 26)
diverse leergebieden
Ook in het vso kan het boerderijbezoek worden gekoppeld aan leerdoelen. Boerderijactiviteiten sluiten goed aan bij de leergebieden rekenen en wiskunde; mens, natuur en techniek; mens en maatschappij.